Наша школа учествује у Erasmus + Job Shadowing mobility програму и у периоду од 19-23. априла школу су посетиле колеге из Collège Mathurin Régnier- Чартрес-Француска.
Овакав вид сарадње међу школама нуди стицање праксе на одређеном радном месту Job Shadowing (practical learning experience) кратак боравак у партнерској организацији у другој земљи да би се посматрали практичари у њиховом свакодневном раду, разменили примери добре праксе, стицале вештине и знања и изградило дугорочно партнерство између организација.
Наставници наше школе су имали прилику да на својим часовима угосте колеге из Француске, да их упознају са организацијом школског система у Србији и да гостима презентују наше школске активности. Поред тога, потрудили смо се такође, да на најбољи начин представимо наш град и упознамо их са његовим знаменитостима. У оквиру овог пројекта, посебна пажња је посвећена развоју инклузивне праксе, примени дигиталних и иновативних вештина у настави, екологији и одрживом развоју, организацији целодневне наставе.Представили смо им задругу школе“Ђурини чаробњаци“ која се бави дестилацијом етеричног уља нане, присуствовали су ваннаставним активностима вајања и моделовања. Организовали смо културни догађај у Културном центру, где су гледали крајњи продукт пројекта који се бавио истраживањем примене ВИ у музици у оквиру музичке културе – мјузикл „Плес на месечини“.
Обављен је разговор са директором и педагогом школе у вези организације наставе и рада школе.
Укупно је посећено 15 часова предметне и разредне наставе. На неколико часова је настава извођена на енглеском језику.
По речима наших колега из Француке „Ђура Јакшић“ је школа која цени индивидуалност својих ученика и тежи да подржи развој сваког ученика оснажујући их личним и трансверзалним вештинама. Ученици развијају близак и поверљив однос са својим учитељима и наставницима. Имајући у виду да се регулаторни оквир разликује од оног успостављеног у Француској, веома им се допало како школски систем у Србији подстиче ученике да сами управљају учењем, да организују и планирају своје задатке, као и то што је знање енглеског језика наших ученика на завидном нивоу.
Потрудили смо се да нашим колегама из Француске обезбедимо пријатан боравак у духу спског менталитета и да им што реалније представимо наш школски живот.
Дивили су се нашој и дечијој срдачности и захваљивали нам се на гостопримству и љубазности ученика и наставника.
Било је ово ново пријатно искуство за обе стране које нас је повезало и из ког смо сви по нешто ново сазнали и научили.