Састанак Ученичког парламента у Недељи парламентаризма

У оквиру Недеље парламентаризма, активности коју организује Народна скупштина Републике Србије у сарадњи са иницијативом „Отворени парламент” и уз подршку партнерских организација, у нашој ОШ „Ђура Јакшић“ у Зрењанину, 9. новембра, одржан је састанак Ученичког парламента на којем смо угостили представнике парламената из четири зрењанинске школе: ОШ „Јован Јовановић Змај“, ОШ „Др Јован Цвијић“, ОШ „Вук Караџић“ и ОШ „Бранко Ћопић“ из Лукићева.

Сусрет је осмишљен као округли сто за којим би се, кроз дијалог и парламентарно одлучивање, могло доћи до одговора на издвојена релевантна питања:

  • Зашто (не)волимо оцењивање?
  • Шта носим из ове школе?
  • Школа по мери детета.

2016_nedelja_parlamentarizma_1 2016_nedelja_parlamentarizma_3 2016_nedelja_parlamentarizma_2

 

 

 

 

Као увод у дискусију, наставница Јелена Бибин, координатор парламента ОШ „Ђура Јакшић“, презентовала је окупљенима пажљиво одабране видео клипове, издвајајући успут кључне речи за даљи ток разговора:

  1. Филм „Опасни умови“ (Dangerous Minds, 1995) – имати избор, нико није жртва, труди се да прођеш, пази се
  2. Филм „Друштво мртвих песника“ (Dead Poets Society, 1989) – режим, част, ред, дисциплина, успех, љубав, романтика, поезија
  3. Један дан студента на Кембриџу – академски изазов, напоран рад, најбољи умови, много могућности
  4. Како се раде домаћи задаци у Финској – индивидуални приступ, нема домаћег, природа, нема превише понављања

Потом је, у веома пријатној атмосфери, уследила дискусија о начинима оцењивања у настави. Ученици су износили своја досадашња искуства, давали примере добре праксе по овом питању, али и замерке када је реч о количини времена које утроше да се припреме за петнаестоминутне провере знања и на израду домаћих задатака. Већина је изразила позитиван став о начину рада у финском школству. Такође се разговарало и о присуству стреса код ученика због неизвесности када се ради о терминима контролних задатака.

На питање шта је оно што ће понети из својих школа, парламентарци су готово једногласно издвојили пријатељство, а неки су истакли да веома цене што су их наставници учили да буду сложни.

Поводом треће тачке, ученици су указали на неке од проблема као што су мноштво и тежина опреме за наставу, количина уџбеника, непостојање школских ормарића. На тему школских униформи, мишљења су била подељена: као кључни аргумент „за“ нагласили су онемогућавање дискриминације деце са нижим социјалним стандардом, док су као аргументи „против“ издвојени непризнавање различитости и потреба да се искажемо као појединци.

На сугестију психолога школе, Јоване Милићев Радишић, ученици су, у закључку ове дискусије, оцртали пожељне особине доброг наставника, на шта су као веома важне истакнуте: праведност, не претерано другарски однос са ученицима, поштовање постављених правила, избегавање монотоног стила предавања, повезивање градива са знањима из свакодневног живота.

2016_nedelja_parlamentarizma_5 2016_nedelja_parlamentarizma_4 2016_nedelja_parlamentarizma_6

На самом крају сусрета, гости и домаћини су урадили анонимне анкете које имају за циљ да нам дају могућност да „ослушнемо“ мишљења и потребе ученика и да унапредимо рад. Такође, на евалуационим листићима, чланови парламената су оставили утиске о самом сусрету, као и коментаре и предлоге за будуће разговоре.

Погледајте видео материјал са нашег састанка:

Овај унос је објављен под Актуелно, Ученички парламент. Забележите сталну везу.